Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z filozofią oraz pryncypiami podejścia zwinnego do zarządzania projektami oraz przygotowanie uczestników do pełnienia roli Właściciela Produktu w projektach. Jest pomocne podczas wdrażania praktyk Scrum w organizacjach. Szkolenie przygotowuje do egzaminu pozwalającego uzyskać międzynarodowy certyfikat "Scrum Product Owner".
Adresaci
Analitycy biznesowi, Kierownicy projektów, liderzy zespołów, osoby pełniące role biznesowe w organizacji pełniący, lub przygotowujący się do pełnienia roli Właściciela Produktu (Product Owner).
Materiały szkoleniowe
- Podręcznik SCRUM Body of Knowledge Guide (SBOK™ Guide) w wersji papierowej
- Student Workbook
- Zeszyt ćwiczeń „SCRUM Product Owner Case Study”
Certyfikat
Dyplom ukończenia szkolenia RETHINK.
Certyfikat Scrum Product Owner Certified akredytowanego przez SCRUMstudy – dla osób które uzyskają pozytywny wynik z egzaminu.
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia: 2 dni.
Wielkość grupy: 6-12 osób.
Wymagania: Brak wymagań wstępnych.
Akredytacja / Podstawa merytoryczna
SCRUMstudy
EGZAMIN on-line
Voucher umożliwiający podejście do egzaminu Scrum Product Owner Certified ważny 180 dni.
Ok. 1-2 tyg. po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują mail z danymi do rejestracji na egzamin w systemie SCRUMstudy/VMEdu, zawierający login, hasło i instrukcję. Do egzaminu trzeba przystąpić przed upływem 180 dni od daty wysłania maila.
Materiały do pobrania
Warunki udziału w szkoleniach / egzaminach, instrukcje i formularze.
Zakres szkolenia
Podejście zwinne do zarządzania projektami:
- czym jest Agile.
- Podejście adaptacyjne a tradycyjne.
- Manifest Agile.
- Miejsce Scrum wśród metodyk Agile.
Scrum
- Pryncypia i aspekty Scrum – zestaw reguł określających podejście do realizacji projektów oraz najważniejsze obszary, którymi trzeba się zajmować w trakcie całego projektu
- Fazy projektu Scrum – inicjowanie, planowanie i szacowanie, implementacja, przegląd i retrospekcja, wydanie
- Role Scrum: role podstawowe (core roles): Product Owner (Właściciel Produktu) – Scrum Master, Scrum Team oraz wspierające (non-core roles)
Inicjowanie projektu
- Stworzenie Wizji Projektu (wraz z symulacją), powołanie Zespołu Projektowego, identyfikacja Interesariuszy
- Identyfikacja Person (wraz z symulacją)
- Stworzenie Uporządkowanego Backlogu Produktu (wraz z symulacją)
- Stworzenie Harmonogramu Planowanych Wydań (wraz z symulacją)
Planowanie sprintu:
- Historie Użytkownika – praca z wymaganiami funkcjonalnymi, tworzenie i szacowanie zadań oraz stworzenie Backlogu Sprintu i wykresu wypalania (wraz z symulacją)
Implementacja
- Wytwarzanie produktów, spotkania Daily Standup Meeting oraz pielęgnacja Backlogu
Przegląd i Retrospekcja
- Spotkania Scrum of Scrums, Przegląd i Retrospektywa sprintu
Wydanie
- Wydanie produktów i retrospektywa projektu
Skalowanie projektu oraz praca z Interesariuszami
Wartość biznesowa projektu
- Planowanie, wytwarzanie i ocena wartości
- Zarządzanie Ryzykiem